Značka HBO Max se vrátí. Záběry, které to odhalovaly už v březnu, byly autentické

Zábava u televize. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor: yousafbhutta
Poměrně zajímavá věc se odehrála v posledních týdnech na globálním streamingovém trhu. Už na začátku března se na základě několika fotografií začaly spekulace, že skupina Warner Bros. Discovery plánuje znovu uvést značku HBO Max na trh. Prozrazovaly to fotografie nového dálkového ovladače pro Roku, kde bylo logo HBO Max umístěno na samostatném tlačítku vedle Netflixu, Apple TV+ a Paramount+. Tuto fotografii sdílel například facebookový profil webu Cordcuttersnews.com.
Tehdy se příznivci značky HBO domnívali, že jde o chybu, jelikož platforma HBO Max už několik let neexistovala. Zařazení tlačítka s touto značkou nedávalo na první pohled žádný smysl.
Ovšem, nyní byl návrat značky HBO Max potvrzen oficiálně. Rozhodnutí společnosti Warner Bros. Discovery obnovit název HBO Max přichází dva roky po první kontroverzní změně této značky na Max. Vypuštění značky HBO z názvu streamingové platformy bylo důsledkem rozhodnutí nejvyššího vedení skupiny Warner Bros. Discovery a souviselo se sloučením dvou do té doby oddělených skupin Warner Media a Discovery Communications do společné skupiny Warner Bros. Discovery.
Nová platforma Max měla za cíl integrovat všechny klienty streamingových služeb discovery+ a HBO Max pod novou společnou značku Max. Integrace však nebyla natolik úspěšná. Vedení nakonec nechtělo riskovat možný odliv klientů, a proto zachovalo provoz obou původních platforem discovery+ i HBO Max, jen přistoupilo ke kosmetické úpravě názvu jedné z nich na Max.
Podle tehdejších prohlášení vrcholného managementu bylo cílem posílit atraktivitu celé platformy integrací obsahu discovery+ pod HBO Max. I proto došlo k oslabení prestižní značky HBO, aby divák věděl, že v platformě Max najde široké spektrum obsahu, a nikoliv jen obsah od HBO.
Vypuštění značky HBO z názvu streamungové služby se ovšem setkalo s kritikou, protože mnozí měli za to, že přítomnost této značky je klíčová. HBO totiž bylo pro mnohé diváky zárukou kvalitního obsahu, zatímco samostatná značka Max nebyla natolik atraktivní.
Návrat k původnímu názvu celé platformy tak dává zapravdu těm, kdo konec značky HBO v streamingovém světě nikdy nepřijali.
Vrcholný manažer Warner Bros. Discovery JB Perrette odpovědný za streaming uvedl, že spotřebitelé dnes už nemají zájem o co nejvíce různého obsahu, ale říkají, že chtějí lepší obsah. A značka HBO v nich může znovu rezonovat coby jméno spojené s kvalitním obsahem.
HBO bylo pro mnohé diváky zárukou kvalitního obsahu, zatímco samostatná značka Max nebyla natolik atraktivní. Návrat k původnímu názvu HBO Max tak dává zapravdu těm, kdo konec značky HBO v streamingovém světě nikdy nepřijali.