• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Překvapení: Nová sportovní platforma VENU nevznikne. Konsolidace streamingových služeb je složitá

Juraj Koiš Publikováno 14. 1. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ještě v pátek dopoledne platilo, že americký trh dostane novou streamingovou službu s nejatraktivnější nabídkou tří nejvýznamnějších mediálních skupin. Platforma VENU Sports měla sice fungovat již od loňského léta, její spuštění ale dočasně zablokoval soud. Nakonec přišlo ještě v pátek odpoledne velmi překvapivé oznámení, že společná sportovní platforma po měsících příprav nevznikne.

Pohled na New York a jeden z jeho nejznámějších monumentů – Sochu Svobody. Ilustrační foto: autor Pierre Blaché, fotobanka Pixabay.com

Ještě v pátek dopoledne platilo, že americký trh dostane novou streamingovou službu s nejatraktivnější nabídkou tří nejvýznamnějších mediálních skupin. Skupiny Warner Bros Discovery, FOX a Disney+ESPN chtěly představit světu platformu VENU Sports, která měla nabídnout obsah všech celoplošných sportovních stanic, které jsou v portfoliu těchto skupin. Tato platforma měla sice fungovat již od loňského léta, její spuštění ale zablokoval soud. Nicméně, zrovna v pátek padla i poslední překážka k jejímu spuštění, když konkurenční sportovní platforma Fubo získala významnou finanční injekci od Disney, a zavázala se, že nebude již právně bránit vzniku nové platformy.

Nakonec přišlo ještě v pátek odpoledne překvapivé oznámení, že společná sportovní platforma navzdory přípravám, které trvaly několik měsíců, nakonec nevznikne. Skupiny WBD, Disney a FOX informovaly, že se zaměří na vlastní streamingové produkty, a po důkladném zvážení nebudou pokračovat v přípravách na spuštění služby VENU Sports.

Toto oznámení je zřejmě reakcí na kroky skupiny Disney, která chce vytvořit novou platformu se značkou Fubo, kde bude mít Disney většinový podíl 70 procent. Spuštění další nové konkurenční platformy by bylo pro Disney kontraproduktivní, jelikož nová služba by mohla významně odčerpat klienty právě od Fubo. Disney by se tak ocitl ve velmi komplikované situaci, a je zřejmé, že na spuštění VENU Sports by velmi významně prodělal.

Proto když se vedení Walt Disney Company rozhodlo, že spojí síly s Fubo, a sloučí s ní svou dlouhodobě fungující službu Hulu + LIVE TV, bylo jasné, že z připravovaného projektu VENU Sports nakonec vycouvá. A zbylým dvěma partnerům projektu VENU nedávalo smysl v přípravách pokračovat bez sportovního obsahu, který ovládá Disney.

Spuštění další nové konkurenční platformy by bylo pro Disney kontraproduktivní, jelikož nová služba by mohla významně odčerpat klienty od služby Fubo, kterou hodlá Disney většinově ovládnout. Jakmile Disney z připravovaného projektu vycouval, zbylým dvěma partnerům nedávalo smysl pokračovat v přípravách bez něj.

Logo chystané služby VENU Sports, která nakonec nevznikla

Disney získá ovládnutím konkurenční služby Fubo výrazně víc než kdyby se podílel na novém projektu VENU

Připomeňme, že skupina Disney vlastní nejvýznamnější celoplošnou sportovní televizi ESPN, a provozuje i sportovní platformu ESPN+. Zbylé dvě skupiny Warner Bros Discovery a FOX se mohou rovněž pochlubit významnými sportovními programy, ale jejich portfolio sportovních práv zdaleka nedosahuje takového významu jako v případě Disney.

Disney se u Fubo může navíc opřít o dlouhodobé smlouvy se všemi klíčovými sportovními televizemi napříč USA. Jde o tzv. regionální sportovní sítě – RSN – které zcela ovládají vysílání sportovních přenosů v největších městech a jiných významných oblastech. Tyto sportovní kanály mají totiž prioritní přístup k domácím zápasům většiny profesionálních sportovních klubů ze soutěží MLB, NHL a NBA. Tyto sportovní televize mohou jako jediné vysílat domácí zápasy profesionálních klubů ve svých oblastech působnosti. Celoplošné stanice musí své vysílání začerňovat.

Pro Disney tedy dává mnohem větší smysl podílet se na platformě Fubo, která má uzavřené smlouvy s více než dvacítkou regionálních sportovních sítí, než investovat do spuštění platformy VENU s výhradně celoplošnými sportovními televizemi, které by ale neměly programovou prioritu v době hraní nejžádanějších sportovních utkání.

Paradoxně, tři klíčoví partneři odpískali vznik nové platformy právě v době, kdy padla právní překážka k jejímu spuštění. Společnost Fubo po dohodě s Disneym již nehodlala blokovat vznik VENU Sports, nicméně podobná žaloba visela ve vzduchu od jiných důležitých pay-tv operátorů, především od DirecTV. Vlastníci VENU by rozhodně nemohli „vyplatit“ tak významného konkurenta jako je DirecTV, a proto raději zvolili ústup, a úplně opustili plán na vznik své nové platformy.

Pro Disney dává mnohem větší smysl podílet se na platformě Fubo, která má uzavřené smlouvy s více než dvacítkou regionálních sportovních sítí, než investovat do spuštění platformy VENU s výhradně celoplošnými sportovními televizemi, které by ale neměly programovou prioritu v době nejžádanějších sportovních utkání.

Na fotografii je AT&T Stadium, které se nachází v Arlington ve státě Texas. Ilustrační foto, autor: Trac Vu, fotobanka Unsplash.com

Konsolidace trhu streamingových služeb bude výrazně náročnější než se předpokládalo

I tato situace dokládá, že konsolidace streamingového trhu bude mnohem komplikovanější než se doposud předpokládalo. Dlouhodobě se totiž ví, že na globálním trhu, ani na lokálních trzích není prostor pro několik desítek různých streamingových platforem. Každá menší nebo větší skupina jednoduše nemůže mít svou vlastní platformu a čekat, že přiláká desítky milionů platících klientů.

Po negativní zkušenosti trojice WBD, Disney a FOX však není na stole ani jednoduché slučování již existujících platforem. Kdyby se několik velkých platforem spojilo do jedné „super služby“, mohlo by to narazit na konkurenční odpor podobně jako v případě služby VENU Sports.

I v důsledku toho není tedy pravděpodobné, že budeme v nejbližších letech svědky vzniku podobných super služeb, nicméně může dojít k významnému posílení akvizičního obsahu, a omezení exkluzivity u jednotlivých hráčů. Každá skupina se tedy pokusí prodat část svého ikonického obsahu i svým konkurentům. To na jedné straně povede k rozmanitější nabídce titulů u všech velkých služeb.

Na straně druhé však nebudou mít všichni diváci vždy k dispozici všechny sezóny oblíbeného seriálu. Může se tedy stát, že jedna platforma nabídne například jen první série určitého seriálu, ale nejnovější díly budou muset diváci hledat jinde.

Ve výsledku tak budou diváci i nadále nuceni platit za víc než jednu streamingovou službu. Postupný vývoj ale povede k tomu, že nejznámější tituly budou dostupné na několika velkých platformách současně.

Po negativní zkušenosti trojice WBD, Disney a FOX však není na stole ani jednoduché slučování již existujících platforem. Kdyby se několik velkých platforem spojilo do jedné „super služby“, mohlo by to narazit na konkurenční odpor podobně jako v případě služby VENU Sports.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Warner Bros. Discovery se rozdělí do dvou samostatných korporací. Oddělí streamingové aktivity
10. 6. 2025
Tradiční televize bude i v nejbližších letech velmi silná. Placený streaming je významným doplňkem
Čtěte dále

Tradiční televize bude i v nejbližších letech velmi silná. Placený streaming je významným doplňkem

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter