• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Lidé si začali víc hlídat své výdaje za streaming. Měsíční platby klesly až o třetinu

Juraj Koiš Publikováno 26. 6. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Prémiový streaming je sice na první pohled velmi lukrativním byznysem, ovšem jen pokud se díváte na možné tržby. S provozem streamingové platformy pro desítky až stovky milionů diváků jsou však spojené i nemalé náklady. Výrazné ztráty těmto platformám způsobují nutné investice do nového obsahu.

Streamingové služby umožňují sledovat obsah na několika zařízeních současně. Ilustrační foto: William Iven, fotobanka Pixabay.com

V souvislosti s fragmentovaným trhem prémiového streamingu se jeví, že část klientů streamingových služeb si začala víc všímat svých výdajů za jednotlivé placené služby. Doba, kdy stačilo mít jedno předplatné Netflixu, je dávno pryč. Zajímavý obsah se dnes objevuje na přibližně tuctu různých placených platforem, a stále vznikají nové streamingové služby bojující o pozornost diváka. Externí okolnosti však nutí většinu diváků ke snížení svých výdajů za streaming. Podle studie od Parks Associates totiž ještě před třemi lety platila průměrná americká domácnost až 90 dolarů měsíčně za streamingové služby OTT. Podle nových údajů se však průměrná měsíční útrata v roce 2024 pohybuje na hranici 60 dolarů. Jde tedy o třetinový pokles.

Tyto výsledky zřejmě nepotěší vedení většiny streamingových služeb. Jediný, kdo v současné situaci slaví úspěch, je globální lídr Netflix. Jeho největší konkurenti Disney+, Paramount+ nebo Peacock, jsou ve velmi výrazných ztrátách. Disney+ sice v předchozím čtvrtletí zaznamenal poprvé zisk, ovšem k tomu došlo jen díky spojení s platformou hulu. Navíc, management skupiny Disney avizoval nepříznivý výhled pro další období.

K tématu: Konkurenční streamingové služby mohou společně nabízet kombinované předplatné, ale není to všelék

Prémiový streaming je sice na první pohled velmi lukrativním byznysem, ovšem jen pokud se díváte na možné tržby. S provozem streamingové platformy pro desítky až stovky milionů diváků jsou však spojené i nemalé náklady. Provozovatelé mohou být v zisku, pokud platícím divákům zpřístupní knihovnu pořadů, které již v minulosti vyprodukovali. Výrazné ztráty však způsobují investice do nového prémiového obsahu.

Tyto ohromné investice do produkce obsahu jsou nutné k přilákání nových předplatitelů, protože bez nich by streamingová služba stagnovala. Cena za produkci nového obsahu však neustále roste, jelikož vyrábět nové filmy a seriály chtějí všichni hráči na streamingovém trhu.

I samotní platící diváci si postupně začínají uvědomovat, že je pro ně neudržitelné platit každý měsíc stále vyšší sumy za prémiový streaming. Každý významný hráč totiž zvyšuje ceny, i v důsledku dlouhodobější inflace, která se projevuje nejen na americkém trhu.

Divák má v této situaci možnost zrušit nebo pozastavit své předplatné jedné či více služeb. Streaming totiž na rozdíl od jiných druhů placené televize umožňuje vysokou míru flexibility, a diváci si mohou zaplatit přístup klidně jen na 1 měsíc bez jakékoliv vázanosti. Majitelé streamingových služeb tak mají nejen stále vyšší náklady na obsah, ale především mají nižší očekávatelné příjmy, jelikož běžní diváci už nejsou vázáni dlouhodobými smlouvami.

Psali jsme: Streamovací služba Peacock ukončila velmi výhodnou cenovou akci. Klienti ji zneužívali
Další analýzy a zajímavosti čtěte v sekci Svět streamingu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv operátorplacená televizepoznámky a glosysvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
12. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Názor: TV Barrandov už není televizí jednoho muže, ale programově se zatím moc nezlepšila
Čtěte dále

Názor: TV Barrandov už není televizí jednoho muže, ale programově se zatím moc nezlepšila

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter