• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Nová data Asociace televizních organizací za rok 2023 potvrzují dominantní roli televize

Juraj Koiš Publikováno 23. 1. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Vyhodnocení Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací – ATO právě v těchto dnech poskytuje čerstvá data o stavu české televizní populace v roce 2023. Rozšiřují se platformy sledování televizního obsahu a roste počet domácností s televizory a jinými zařízeními připojenými na internet.

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Sledování televize patří nadále mezi nejoblíbenější aktivity českých domácností. Svědčí o tom naměřený průměrný denní čas sledování televize, tzv. „ATS“, který loni v cílové skupině diváků starších 15 let činil téměř 3 hodiny a 40 minut. Tento údaj zahrnuje živou a odloženou sledovanost do 7 dní od odvysílání. I když význam odložené sledovanosti každým rokem roste, stále dominantních 89 % z tohoto času připadá na klasickou živou sledovanost.

Televizní vysílání je navíc sledováno i přes internet na tzv. „second screens“: obrazovkách počítačů, chytrých mobilních telefonů a tabletů. Nespornou výhodou těchto zařízení je jejich mobilita a obecně přítomnost tam, kde televizor není k dispozici. Mohou být také řešením při „obsazenosti“ televizoru ve vícečlenných domácnostech.

Diváci mají na výběr mezi webovými portály a mobilními aplikacemi jednotlivých vysílatelů a stejnými platformami od IPTV, kabelových či satelitních operátorů.

Kontinuální výzkum ATO je tradičním výzkumem realizovaným od roku 1997 jako nedílná součást projektu elektronického měření sledovanosti. Jde o průběžné kvantitativní dotazníkové šetření na výběrovém vzorku českých domácností. V roce 2023 byly realizovány celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů. Roční data Kontinuálního výzkumu právě v těchto dnech poskytují aktuální informace za rok 2023.

Jedním z mnoha výstupů, které Kontinuálního výzkumu poskytuje, je rozlišení různých typů domácností z hlediska používaných přístrojů pro sledování televizního obsahu. 88 % domácností má doma alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu na něm. Dalších 4,6 % pak představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy 92.6 % českých domácností sleduje TV pořady.

V rámci domácností s funkčním televizorem a TV signálem dlouhodobě roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů. V roce 2023 podíl diváků placených platforem dosáhl dle Kontinuálního výzkumu již 42 %. Tyto domácnosti často využívají jejich operátorem nabízených možností „zpětného shlédnutí“ TV pořadů.

Z dat dále vyplývá, že dlouhodobě dochází k nárůstu počtu domácností, které mají chytrý televizor připojený k internetu.

„Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování videoobsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. 52 % televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu,“ komentuje výsledky Kontinuálního výzkumu jednatel ATO Michal Jordan.

Kontinuální výzkum ATO je tradičním výzkumem realizovaným od roku 1997 jako nedílná součást projektu elektronického měření sledovanosti. Jde o průběžné kvantitativní dotazníkové šetření na výběrovém vzorku českých domácností. V roce 2023 byly realizovány celkem čtyři vlny výzkumu o celkovém počtu 12 200 rozhovorů. Roční data Kontinuálního výzkumu právě v těchto dnech poskytují aktuální informace za rok 2023.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální satelitní televizekabelová televizepříjem televizesatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Skylink i v květnu nabízí prémiový dokumentární kanál všem svým klientům
Juraj Koiš 2. 5. 2025
Mohlo by vás zajímat
Discovery Channel pokračuje v oslavách svého 40. výročí. Nabízí speciální pořady až do konce roku
6. 5. 2025
SledovaniTV s nabídkou promo kanálů v květnu
5. 5. 2025
Skylink i v květnu nabízí prémiový dokumentární kanál všem svým klientům
2. 5. 2025
Warner TV může významně obohatit nabídku volně dostupných stanic v ČR
Čtěte dále

Warner TV může významně obohatit nabídku volně dostupných stanic v ČR

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Hollywood se vrací ke kinodistribuci. Očekává úspěšný rok
    • Komentář: Konec Jana Součka v roli generálního ředitele ČT je méně překvapivý než bylo jeho zvolení
    • Česká televize je bez generálního ředitele. Pro odvolání Jana Součka hlasovali téměř všichni radní

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter