• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Italské televize poprvé vydělaly vyšší sumy na poplatcích než na reklamě

Juraj Koiš Publikováno 21. 7. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Italský televizní trh prochází zajímavou transformací. Tamní televizní společnosti poprvé v historii zaznamenaly vyšší tržby z původně doplňkových příjmů než na reklamě. Řečeno jinak, reklama už není nejdůležitějším pilířem financování, a to ani u televizních společností, které se identifikují jako komerční.

Televizní služba SKY Italia má své hlavní sídlo v Míláně a momentálně je jedinou placenou službou kombinující satelitní a terestrickou platformu v Itálii. Ilustrační foto Pixabay.com

Stále důležitějším pilířem jsou platby od diváků prostřednictvím operátorů placené televize. Televize rovněž vydělávají na různých komerčních činnostech souvisejících s programem, kdy zejména menší televizní společnosti nabízí různým partnerům placený prostor ve vysílání, který však nelze vnímat jako tradiční reklamu nebo teleshopping. V podstatě jde o produktové vysílání, které se platí z výnosů například z různých telefonických her nebo jinak placených soutěží. Dále jde o pronájem vysílacího času ze strany různých partnerů, kteří si mohou zaplatit produkci méně významného sportovního přenosu nebo jiný způsob umístění své značky a produktu do vysílání.

Tradiční komerční televizní společnosti vydělávají kromě reklamy a poplatků od pay-tv operátorů ještě na přímých platbách od diváků prostřednictvím placených VOD služeb. Právě placený streaming může být do budoucna klíčovým pilířem financování největších komerčních společností. Je dokonce možné, že reklama se za několik let stane až třetím pilířem financování, tedy bude pro komerční televize méně významná než doposud. Klíčovou roli pro největší mediální skupiny by měl sehrávat placený streaming (SVOD), a po něm poplatky od operátorů placených televizních služeb (carriage fees).

Velmi zajímavé informace v této souvislosti přinesl i spolupracovník webu Broadband TV News. Podle něj poprvé v historii se vyrovnaly příjmy televizí z reklamy a jiných zdrojů financování. Jiné zdroje jsou dokonce v mírné převaze díky tomu, že klesl objem financí z reklamního trhu. Jiné příjmy nyní tvoří podíl 39 procent na celkových příjmech televizních společností. Reklamní trh dodává jen necelých 37 procent příjmů televizí. Zbylých 24 procent příjmů tvoří poplatky za užívání televizního přijímače (TV licence fee), což je hlavním zdrojem přijmu pro veřejnoprávní televizi RAI.

I když si odmyslíme licenční poplatek pro RAI, je zřejmé, že televizní společnosti již nemohou spoléhat výhradně na volné šíření financované z reklamy. Klíčovým partnerem pro televize je nyní přímo divák, jenž je ochotný za sledování televizních programů platit svému operátorovi. Role pay-tv operátorů je v současné době klíčová pro další rozvoj tradičního lineárního televizního vysílání.

Klíčovým partnerem pro televize je nyní přímo divák, jenž je ochotný za sledování televizních programů platit svému operátorovi. Role pay-tv operátorů je v současné době klíčová pro další rozvoj tradičního lineárního televizního vysílání.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální satelitní televizeevropaitáliekabelový operátorplacená televizesatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Svět streamingu: Netflix překvapil nejnovějšími čísly, omezení hesel se projevilo růstem
Čtěte dále

Svět streamingu: Netflix překvapil nejnovějšími čísly, omezení hesel se projevilo růstem

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter