• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Satelit a kabelová televize jsou překvapivě stále populárnější než terestrika. Svědčí o tom nová data z Polska

Juraj Koiš Publikováno 23. 6. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Terestrická televize je totiž až na třetím místě v počtu odsledovaných minut, a to navzdory tomu, že ji nominálně využívá nejvíce domácnosti. Svědčí o tom nová data z polského trhu, která na měsíční bázi zveřejňuje tamní odnož agentury Nielsen. Ta sleduje podíly jednotlivých vysílacích platforem i podle počtu reálně odsledovaných minut.

Varšava. Ilustrační foto Pixabay.com

Jakou roli ve společnosti mají jednotlivé vysílací platformy, pokud je měříte nejen podle penetrace, ale především podle reálné využívanosti v jednotlivých domácnostech? Polská odnož agentury Nielsen od prosince minulého roku sleduje podíly jednotlivých vysílacích platforem i podle počtu reálně odsledovaných minut, a tyto hodnoty jsou velmi zajímavé. Terestrická televize je totiž až na třetím místě v počtu odsledovaných minut, a to navzdory tomu, že ji nominálně využívá nejvíce domácnosti.

Satelitní televize je překvapivě nejvíce sledovanou platformou na polském televizním trhu s podílem přesahujícím 34 procent celkových odsledovaných minut. Kabelová televize je na úrovni 30 procent, zatímco terestrika dosahuje pouze necelých 23 procent. Vyplývá to z průzkumu The Gauge Poland, který realizuje agentura Nielsen.

Podíly vysílacích platforem podle reálně odsledovaných minut jsou poměrně překvapivé zejména u satelitního příjmu a kabelové televize. Obě tyto platformy jsou sice na ústupu, ovšem diváci, kteří jsou na ně dlouhodobě zvyklí, setrvávají u těchto způsobů příjmu i v současnosti. Terestrická nebo internetová televize pro ně představuje jen doplňující způsob příjmu, který mohou využívat na mobilních zařízeních nebo na druhé či třetí televizi v domácnosti.

V případě Polska je ovšem překvapivý zejména fakt, že satelit dosahuje nejvyšší podíl na publiku navzdory faktu, že terestrická televize je v domácnostech mnohem rozšířenější.

Pravidelný měsíční přehled podílu vysílacích platforem The Gauge realizuje agentura Nielsen. Tento přehled vychází z reálné konzumace televizního obsahu v domácnostech v rámci panelu, kde agentura dokáže rozlišit, jakým způsobem diváci sledují televizní obsah. Společnost Nielsen tento přehled publikuje pravidelně především pro americký trh, nicméně nyní lze tato čísla sledovat i na polském trhu.

Právě polský trh je přitom geograficky i z pohledu spotřebitelského chování velmi dobře srovnatelný právě s českým nebo slovenským trhem.

Polský trh je z pohledu spotřebitelského chování velmi dobře srovnatelný s českým nebo slovenským trhem. Podíly vysílacích platforem podle reálně odsledovaných minut jsou poměrně překvapivé zejména u satelitního příjmu a kabelové televize. Obě tyto platformy jsou sice na ústupu, ovšem diváci, kteří jsou na ně dlouhodobě zvyklí, setrvávají u těchto způsobů příjmu i v současnosti. Terestrická nebo internetová televize pro ně představuje jen doplňkový způsob příjmu.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální kabelová televizedigitální satelitní televizeevropapolskopříjem televizesatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internetvysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Svět streamingu: Nový název služby Apple TV+ může u spotřebitelů vyvolat zmatek
Juraj Koiš 15. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
22. 10. 2025
Fotbalová Liga mistrů: třetí zápas SK Slavia Praha a plán dalších přenosů
22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
20. 10. 2025
Názorová analýza: Spor mezi UPC a Markízou o podmínky šíření. Probíhá intenzivní PR bitva
Čtěte dále

Názorová analýza: Spor mezi UPC a Markízou o podmínky šíření. Probíhá intenzivní PR bitva

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
    • Fotbalová Liga mistrů: třetí zápas SK Slavia Praha a plán dalších přenosů
    • TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter