• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Kombinace bezplatného a placeného obsahu internetové televize funguje překvapivě dobře

Juraj Koiš Publikováno 24. 4. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Nabídka internetové televize pro domácnosti je stále bohatší. Ilustrační foto: Pixabay.com

Americký trh streamingových služeb je vysoce konkurenční, v některých ohledech lze říci, že až přehnaně. Doposud se to týkalo především placeného streamingu, a souboj probíhal nejen mezi novými obsahovými hráči, tedy Netflixem, Amazonem, Applem a Disney+, ale i mezi tradičními operátory, kteří přenesli své placené televizní služby do internetového prostředí. Nyní však dochází k dalšímu ostrému souboji o diváky preferující neplacenou televizi, který může být ještě agresivnější než v boji o placené publikum.

Nynější souboj mezi americkými technologickými giganty se odehrává o diváky, kteří za televizi neplatí, a nehodlají platit ani v budoucnu. Operátoři si totiž uvědomují, že trh tradiční placené televize je již nasycen, a tak hledají nové obchodní možnosti. Nyní vidí všichni operátoři obrovský potenciál právě ve volně dostupném vysílání přes internet. Jde jim především o možnost servírovat divákům programatickou reklamu společně se stokrát recyklovaným starším obsahem, nebo s desítkami volně dostupných regionálních a zpravodajských televizí.

O fenoménu trhu tzv. FAST Channels opakovaně píšeme na TVKOMPAS.cz, jelikož jde o trend, který v příštích letech zcela určitě dorazí na všechny trhy i do střední Evropy. Pro lepší orientaci doporučujeme archivní analýzu, kterou jsme na toto téma přinesli loni na podzim.

Doporučená analýza: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?

Mix archivního televizního obsahu, starších zábavných pořadů, celovečerních krimi dokumentů a zpravodajství kupodivu výborně funguje i v on-line prostředí. Platí to zejména v případě, když zmíněný obsah divákům naservírujete v tradiční lineární podobě. Na trhu je totiž mnoho nejenom starších diváků, kteří tento druh obsahu vyhledávají, a relaxují u televize tak, že přepínají programy. Díky tomu nemusí předem plánovat, co chtějí vidět, ale v bohaté programové nabídce je vždy něco zaujme, i když jde mnohdy jen o archivní obsah starý desítky let.

Americký trh je sice zajímavý tím, že i běžná terestrická televize poskytuje divákům několik desítek programů zdarma, ovšem míra vysílané reklamy je výrazně vyšší než u volně dostupných internetových programů. Zatímco tradiční televize odvysílá minimálně 16 minut reklamy a upoutávek v každé hodině, internetové kanály se mnohdy dostávají na hranici 6 minut. Divák tak neočekává „nekonečné reklamní bloky“, což pro něj dělá internetovou televizi atraktivnější.

Volně dostupné internetové kanály přitom fungují na principu skutečně otevřeného způsobu příjmu. Tyto programy může sledovat opravdu kdokoliv bez významných technologických překážek. Někteří operátoři dokonce neuplatňují ani geoblokaci, případně ji uplatňují ve velmi příznivé podobě. Klíčové však je, že tyto společnosti nevyžadují žádnou registraci od diváka. Stačí zadat adresu platformy do moderního internetového prohlížeče, a stream se spustí automaticky.

Na trhu je totiž mnoho diváků, kteří relaxují u televize tak, že přepínají programy. Díky tomu nemusí předem plánovat, co chtějí vidět, ale v bohaté programové nabídce je vždy něco zaujme, i když jde mnohdy jen o archivní obsah starý desítky let. Navíc je u internetových programů výrazně méně reklamy než v tradiční televizi.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhufast channelsiptv freeiptv operátorpříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Nova vrací magazín Víkend jako samostatný pořad
Čtěte dále

Nova vrací magazín Víkend jako samostatný pořad

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter